social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

چهارشنبه1402/2/20

12:36:4

111

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان:

به هنگام خرید به برچسب صحت عملکرد ترازو و تاریخ انقضاءآن توجه کنید

سرپرست استاندارد استان زنجان اعلام کرد: در سال 1401، تعداد 4092 وسیله توزین سبک و 686 باسکول جاده ای در استان، مورد آزمون قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، صابر کاظمی، سرپرست اداره کل استاندارد استان، اعلام کرد: به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین سبک مورد استفاده صنوف در داد و ستد های عمومی، در 12 ماهه سال 1401، تعداد چهار هزار و 92 وسیله توزین سبک، مورد آزمون قرار گرفت؛ که از این تعداد، 99% ترازوها قبول اعلام شده است.
کاظمی افزود: بر روی ترازوهای آزمون شده که صحت عملکرد آنها مورد تأييد قرار گرفته است، برچسب صحت عملکرد که دارای تاریخ آزمون می باشد، الصاق می شود و باید در معرض دید عموم قرار گیرد.
سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان به مصرف کنندگان توصیه کرد: در هنگام خرید، حتماً به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و از مراجعه به مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب  صحت عملکرد است، جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات سازمان ملی استاندارد ایران به آدرس Inso.gov.ir منعکس کنند تا بازرسان اين اداره كل در نخستین فرصت موضوع را پیگیری کنند.
وی همچنین اظهار داشت: این اداره کل در راستای اجرای وظایف قانونی خود، درخصوص آزمون باسکول‌های ثابت همکف جاده‌ای؛ طی سال 1401؛ تعداد 686 باسکول در مرکز استان و شهرستانهای تابعه، مورد آزمون قرار داد، که 89 % باسکول ها قبول  و 11 درصد آنها مردود گزارش شده اند. ضمناً به صاحبان باسکول های با نتایج مردود فرصت داده می شود تا در مهلت مقرر نسبت به تعمیر  و تنظیم آن توسط تعمیرکار مجاز باسکول، اقدام کنند و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون مورد قبول واقع شد؛ به چرخه داد و ستد باز گردند.