social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/2/18

14:12:1

158

صدور و تمدید 250 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال 1401

سرپرست استاندارد استان زنجان از صدور و تمدید 250 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در سال 1401 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان، صابر کاظمی، سرپرست اداره کل استاندارد استان اعلام کرد: در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی استان، در سال 1401؛ تعداد 75 فقره صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی و 175 مورد نیز تمدید و تجدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی نیز در حوزه های مختلف صنایع استان انجام شده است.
کاظمی اظهار کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحد‌های تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحد‌ها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیار‌های سازمان ملی استاندارد است.
وی یادآور شد: در طی این مدت75 پروانه استاندارد اجباری و تشویقی به علت عدم رعایت الزامات استاندارد ابطال شد و 123 فقره پروانه نیز به دلیل ضعف در برخی از الزامات استاندارد، تعلیق شد که به محض رعایت کامل شرایط استانداردهای ملی، 85 فقره از این تعداد رفع تعلیق گردید و مجاز به تولید انبوه و ارائه به بازار شدند.  
سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان در پایان تاکید کرد: شهروندان برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول، به هنگام خرید، حتماً کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.