social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1402/12/22

14:30:4

35

در قالب طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان،

طرح تشدید کنترل وسایل توزین سبک در زنجان آغاز شد

مدیر کل استاندارد استان زنجان از آغاز طرح ویژه سازمان ملی استاندارد در کنترل وسایل توزین سبک و مقابله با کم فروشی در اصناف خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان زنجان، مهدی قهرمانی مدیر کل استاندارد استان اعلام کرد: با شروع ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، بازرسان استاندارد با بازرسی میدانی وسایل توزین سبک در اصناف، بر عملکرد کلیه وسایل توزین مورد استفاده در داد و ستد عمومی،  نظارت می‌کنند.
قهرمانی افزود: این طرح که با هدف صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، با هماهنگی‌ها و تعاملات بین دستگاهی در استان زنجان، و با نظارت بر ترازوهای سبک اصناف در دستور کار قرار گرفته است، میادین میوه و تره‌بار، مراکز فروش آش و حلیم، سوپر مارکت و خواربار فروشی ها، قصابی و پروتئینی ها‌، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شیرینی و قنادی، آجیل و خشکبار، طلا و جواهر، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های مناسبتی توسط اين اداره كل، كنترل و آزمون كليه وسايل توزين و سنجش مورد استفاده در اين مراكز را مورد پايش و سنجش قرار مي‌دهد.
وی اظهارداشت: این نظارت‌ها همچنین بر نازل‌‌های جایگاه‌های سوخت مایع و CNG، ترازوهای گمرک، ترازوهای فرودگاهی اعمال می‌شود.
مدیر کل استاندارد استان زنجان در پایان با اشاره به اجرای این طرح در بازه زمانی 22 اسفند سالجاری الی 13 فروردین‌ سال 1403، یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون، بازرسان استاندارد سه هزار و 205 مورد بازرسی و آزمون از وسایل توزین اصناف داشته‌اند.