social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

يكشنبه1402/2/24

13:14:3

5

دکتر اسلام پناه، نخستین بسته تحولی را برای رشد تولید کیفی در دولت مردمی ابلاغ کرد

به گزارش دفترتخصصی روابط عمومی واطلاع رسانی، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به نام «مهار تورم، رشد تولید» مزین گشته است، بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی از سوی دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران برای اجرا ، ابلاغ شد.
 این بسته تحولی به استناد بند 1 مصوبه یک‌صد و دهمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد و با عنایت به تصویب شورای معاونان و مدیران سازمان در جهت توسعه استاندارد کالا و خدمات با رویکردی جهادی، اقتصادمحور، تسهیل‌گر، فرصت‌ ساز، مولد، دانش‌ بنیان، عملیاتی و کاربردی در سه فصل، تسهیل و تسریع در ارزیابی انطباق کالا و خدمات، استاندارد سازی نوین علم پایه و اعتبار بخشی و توسعه فناورانه و هوشمندسازی در ۴۶ بند، تهیه و تدوین شده است.
راهبری این مهم با کمک ابزارهای به‌ روز استاندارد متشکل از همه اجزا سازمان ملی استاندارد ایران شامل ارزیابی انطباق، استانداردسازی، تائید صلاحیت، اوزان و مقیاس‌ها و ارزیابی کیفیت با بهره‌ گیری از سرمایه انسانی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تشکل‌های ذی‌ربط و پشتوانه فعالیت‌های علمی و پژوهشی و نوآورانه محقق خواهد شد.
 اعتبار بسته تحولی تا پایان اردیبهشت‌ماه 1403 بوده و به‌منظور ایجاد وحدت رویه، همه بسته‌های حمایتی سنواتی و ابلاغیه‌های مغایر، با علم به معاضدت و نجات تولید کیفی کان‌لم‌یکن می‌گردد.